روند افزایشی مطالبات معوق از کارفرمایان ، چالشی پیش روی تامین اجتماعی
روند افزایشی مطالبات معوق از کارفرمایان ، چالشی پیش روی تامین اجتماعی
کمیته وصول مطالبات تامین اجتماعی شعبه یک رشت با هدف پیگیری دیون کارفرمایان تشکیل جلسه داد .

گیرا آنلاین-  به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، محمد هرمزی رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت در این نشست ، یکی از مهمترین چالش های پیش روی سازمان در سالهای اخیر را روند افزایشی مطالبات معوق از کارفرمایان برشمرد .

ایشان با تاکید بر اینکه فقدان یک سیستم جامع هوشمند برای پیگیری دیون معوق ازخلاء های موجود برای رسیدگی به دیون کارفرمایان است ، اولین گام برای تحقق این مطالبات که بدلیل نداشتن بودجه دولتی ، تنها منابع تامین اجتماعی برای ارائه تعهدات بموقع تلقی میگردند را مذاکره و تعامل با رعایت اصول و شیوه های لازم و مهارتها برای دستیابی به نتیجه مطلوب دانست .

رئیس تامین اجتماعی شعبه یک رشت با بیان اینکه عرصه تولید و صنعت و کار اقتصادی با دغدغه های خاص خود همراه است و شیوع ویروس کرونا و برخی هجمه های ناشی از تحریم ها و … نیز بر این فشارها افزوده ، اظهار داشت : باید با تکیه بر اصول مخاطب شناسی و رعایت شرایط کارفرما و بهره گیری از درک متقابل ، از طریق ارتباط مستمر و مذاکره نسبت به ترغیب کارفرمایان برای پرداخت دیون اقدام نمود .

هرمزی با بیان اینکه افزون بر ۲۷ درصد بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی گیلان مربوط به این شعبه است ، از وجود بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان دیون کارگاههای حوزه عمل این شعبه خبر دارد .

شایان ذکر است تامین اجتماعی شعبه یک رشت با تحت پوشش داشتن بیش از ۶۴۰۰۰ بیمه شده اصلی و ۲۳۰۰۰ مستمری بگیر ، امر ارائه تعهدات به ۱۸۳۰۰۰ نفر در شهر رشت را عهده دار است .

خاطر نشان میسازد تا پایان سال ۹۸ ، کارفرمایان گیلانی بیش از ۸۴۵ میلیارد تومان به تامین اجتماعی استان بدهکار بوده اند که پیش بینی می گردد این رقم در سالجاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد .