رسانه ها نقش مهمی در روند توسعه دارند
رسانه ها نقش مهمی در روند توسعه دارند
مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: نقش رسانه در روند توسعه اهمیت بسیاری دارد و باید از این بستر مهم بهره گرفت.

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان اظهار داشت: خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه جریان اصلی و مرجع در فضایی بدور از تنش توانسته مخاطبان خود را حفظ کند و این مهم برای یک رسانه ارزشمند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اهمیت رسانه ها در انعکاس اخبار صحیح گفت: ایرنا رسانه ایست که واقع بینانه مسائل و مشکلات جامعه را منعکس می کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای مسیر ریلی در جابه جایی بار گفت: روزانه افزون بر ۳ هزار تن مصالح راه سازی در ایستگاه راه اهن رشت تخلیه می شود .

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه هر واگن بار معادل ظرفیت بارسه تریلی است، افزود: درصورت تکمیل زیر ساخت های لازم در زمینه بارگیری، تخلیه و همچنین اتصال راه آهن رشت به بندر انزلی و آستارا، راه آهن شمال ۲ در زمینه حمل کالا، تحقق اهداف سند چشم انداز برنامه ششم توسعه مبنی انتقال بار از جاده به روی ریل نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

وی کاهش هزینه حمل بار از طریق ناوگان حمل وریلی نسبت به جاده ای، کاهش ترافیک جاده ای، کاهش آلاینده های زیست محیطی زیست محیط، صرفه جویی در مصرف سوخت سوخت و حمل و نقلی ایمن را از جمله مزایای ناوگان ریلی عنوان و تصریح کرد: انتقال محموله های کالایی با تناژ بالا در مسیرهای طولانی از طریق راه آهن به صرفه تر است و این مهم در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به ایجاد دو سازه تخلیه در ایستگاه راه آهن رشت مبنی بر انتقال مصالح خاکی و راه سازی، بیان کرد: بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه های راه سازی از قبیل پروژه راه آهن رشت_ انزلی هم اکنون از طریق راه اهن تامین می شود.

ولدی با اشاره به نوپا بودن راه آهن شمال ۲ گفت: با وجود اینکه فقط یکسال و نیم از راه اندازی راه اهن شمال ۲ گذشته است اما اکنون در بین ۲۱ منطقه راه اهن رتبه نهم را در زمینه جابه جایی بار داریم.

وی در ادامه به جا به جایی مسافر به مقاصد تهران و مشهد و بالعکس اشاره و بیان کرد: رضایت مسافران از نحوه خدمات دهی در قطار و ایستگاه رشت یکی از اولویت های ما است که همواره تلاش می کنیم تا تمامی مسافران با رضایت از این شیوه حمل و نقل استفاده کنند.