دنیای امروز بیش از هر زمانی، تشنه فرهنگ حسینی است
دنیای امروز بیش از هر زمانی، تشنه فرهنگ حسینی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛

گیرا آنلاین–  فرماندار رشت با اشاره حملات همه جانبه دشمنان در جهت سست نمودن اعتقادات و باورهای دینی، تصریح کرد؛ دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه فرهنگ حسینی است.

مهندس علی فتح اللهی، در نشست بارئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان گیلان با بیان اینکه اشاعه فرهنگ حسینی بر عهده یکایک نهادها و اقشار جامعه و نیازمند یک عزم عمومی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای هر انسان آزاده با مَنش انسان گونه و نگاهی آزاد اندیشانه، به مثابه الگویی تمام عیار است که در راه به اهتزار در آوردن پرچم اسلام از جان عزیز و خانواده خویش چشم پوشید و جانفشانی ها کرد.

فرماندار شهرستان رشت نیاز جامعه به ترویج فرهنگ حسینی در شرایط کنونی  را بسیار بیشتر از هر دورانی دانست و تصریح کرد: نوع ورود استکبار به اعتقادات مذهبی و ملی مردم ما بسیار متفاوت تر از زمان های گذشته و چند بعدی بوده و دشمنان با استفاده از علوم جدید و تکنولوژی، به انحای متفاوت به دنبال شکستن و نابودی باورهای مردم جامعه به خصوص جوانان ما هستند.

مقام عالی دولت در مرکز استان، از خودگذشتگی را شرط دستیابی به آرمانها و تقویت باورهای مذهبی و دینی خواند و افزود: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس، خود نماد بارزی از خودگذشتگی و ایثار هستند که می توان آنان را تاریخ ناطق جنگ و انقلاب دانست.

وی با تاکید بر پرهیز از شعارزدگی در انجام امور، خاطرنشان کرد: عملیاتی و کاربردی نمودن پروژه ها و تعیین وظایف هر یک از دستگاه ها و اعضا، می تواند سبب پیشبرد امور و دستیابی به هدف باشد  و در عین حال عیوب و مشکلات کار و اهمال و سستی ها را شناسایی کرد.