در یک سال اخیر مردم گیلان ۳۰ میلیارد تومان به بقاع متبرکه کمک کردند
در یک سال اخیر مردم گیلان ۳۰ میلیارد تومان به بقاع متبرکه کمک کردند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اخذ سند مالکیت ۵۱۰ هکتار اراضی موقوفه در گیلان گفت: مردم گیلان از سال گذشته تا امروز ۳۰ میلیارد تومان به بقاع متبرکه استان کمک کردند.

گیرا آنلاین-  حجت‌الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته وقف، بقاع متبرکه را بزرگترین ظرفیت معنوی برای تدوین و تبیین مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و اظهار داشت: با وجود کاهش میزان موقوفات در شرایط کرونا اما اداره‌کل اوقاف با استفاده از ظرفیت‌های خیران، هیئت امنا و مساجد، خدمات خوبی در حوزه کرونا ارائه داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به توزیع ۲۰ هزار بسته بهداشتی با ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان گفت: در شرایط کرونا از همه ظرفیت‌ها در جهت مقابله با این ویروس منحوس استفاده کردیم و ۵ هزار بسته کمک معیشتی با ارزش بیش از یک میلیارد تومان و ۶۰ هزار پُرس غذای گرم با ارزش ۴۰۰ میلیون تومان بین آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شد.

علیزاده راه‌اندازی ۱۵ کارگاه تولید ماسک در بعضی شهرستان‌ها با تولید و توزیع بیش از ۱۴۰ هزار ماسک بین نیازمندان را از دیگر خدمات اداره اوقاف در ایام شیوع کرونا برشمرد و افزود: راه‌اندازی ۲۲ مرکز فرهنگی افق، برپایی ۱۰۰ خیمه‌ معرفت جهت پاسخ به سوالات شرعی و راه‌اندازی غرفه “همه واقف باشیم” از جمله اقداماتی بود که در حوزه اجتماعی انجام شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم