خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود
خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در شهر رشت راه‌اندازی می‌شود
شهردار رشت از ارائه خدمات الکترونیک توسط شهرداری رشت خبر داد و گفت: خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی در رشت راه‌اندازی می‌شود.

گیرا آنلاین– سید محمد احمدی  اظهار داشت: شهرداری رشت امسال در حوزه زیرساخت شهری جهت پیاده‌سازی خدمات الکترونیک  بیش‌از ۱۰۰ کیلومتر زیرساخت شبکه فیبر نوری اجرا کرده و در فازهای بعدی این میزان تا ۱۶۰ کیلومتر افزایش می‌یابد.

شهردار رشت عنوان داشت: در پروژه فیبر نوری شهر رشت ۳۳ ایستگاه کنترل مکانیزه ترافیک نیز اجرا شده که اکنون در مراحل نهایی جهت تأمین انشعابات برق و نیز اخذ مجوزهای لازم جهت بهره‌برداری قرار دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در راستای ارائه خدمات الکترونیک نسبت به عقد قرارداد هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک از طریق سرمایه‌گذاری اقدام کرده است.

وی بیان کرد: در این پروژه ضمن تأمین تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز و مرکز نگهداری داده‌ها، نقشه به روز شهر رشت جهت ارائه خدمات الکترونیک مکان مبنا و نیز ممیزی نوین املاک شهری به شیوه مکانیزه تهیه می‌شود.

شهردار رشت اظهار داشت: در پایان این پروژه شهروندان می‌توانند بسیاری از خدمات شهرسازی که توسط شهرداری مناطق ارائه می‌شود را از طریق سایت شهرداری رشت و بر روی بستر اینترنت دریافت کنند.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان اقداماتی مانند راه‌اندازی بلیط الکترونیک اتوبوس‌های شهری، خدمات پرداخت آنلاین کرایه تاکسی‌ها، مینی بوس‌های شهری در دستور کار بوده و با راه‌اندازی کیف پول الکترونیک شهرداری رشت به شهروندان ارائه می‌شود.

احمدی گفت: در این پروژه شهروندان می‌توانند از طریق نرم افزار کیف پول شهرداری رشت به نام«جیب» علاوه بر خدمات رایج نرم‌افزارهای کیف پول کلیه عوارض و بهای خدمات شهرداری رشت را نیز به صورت آنلاین پرداخت کنند.

شهردار رشت تصریح کرد: با بهره‌گیری از تکنولوژی نشان پرداخت (QR) امکان پرداخت هزینه‌های حمل و نقل عمومی و نیز خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با تخفیف ویژه امکان‌پذیر می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: کلیه موارد فوق به‌ویژه در دوران حاضر که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم از اهمیت خاصی جهت ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان برخوردار است.

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم