حل مشکلات سایت زباله سراوان باید به عنوان اولویت اول پیگیری شود
حل مشکلات سایت زباله سراوان باید به عنوان اولویت اول پیگیری شود
لزوم جدیت و شتاب در روند اجرایی پروژه مدیریت پسماند سراوان

گیرا آنلاین– فرماندار رشت با تاکید بر لزوم جدیت و شتاب در روند اجرایی پروژه مدیریت پسماند و زباله سراوان، تصریح کرد: حل مشکلات سایت دفن زباله سراوان باید به عنوان مهمترین اولویت همه مسئولین ذیربط قرار داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه کمیته پسماند این شهرستان با تاکید بر لزوم تسریع در روند اجرایی پروژه مدیریت پسماند سراوان، اظهار داشت: مسئولیت معاونت  خدمات شهری شهرداری رابطه تنگاتنگی با مردم و مسائل و نیازمندی های آنان دارد و در بین تمامی ماموریت های محوله، حل مشکلات سایت زباله سراوان باید به عنوان اولویت اول پیگیری شود.

فرماندار شهرستان رشت، معضل کنونی سایت زباله سراوان را حاصل تخلیه غیر بهداشتی زباله در طی سالیان متمادی دانست و در این خصوص توضیح داد: در حال حاضر یک آلودگی بزرگ زیست محیطی در این منطقه ایجاد شده که پیامدهای منفی آن گریبان تمامی استان به خصوص مردم سراوان و روستاهای اطراف را گرفته، به گونه ای که از یک مقطع زمانی به بعد زندگی برای اهالی این منطقه رو به دشواری نهاده است.

وی در ادامه افزود: همه ی مسئولین ذیربط، جدا از مسئولیت خویش، باید به عنوان یک انسان و همشهری و هم استانی، متاثر از وضعیت موجود، از هیچ کمکی در راه حل این معضل، دریغ نکنند.

مقام عالی دولت در مرکز استان ضمن تشکر مجدد از سعه صدر، همکاری و همراهی مردم و اهالی منطقه سراوان با مسئولین اجرایی، گفت: در این چند ماهه، با تامین اعتبار قابل توجه، اقدامات مناسب و ملموسی در راستای حل معضل پسماند سراوان صورت پذیرفته است، به گونه ای که مردم اراده مسئولین جهت حل مشکل را احساس نموده اند و همین مسیر و پایبندی به تعهدات که به مثابه میثاقی بین ما و مردم است، باید طبق زمانبندی و با قدرت و شتاب بیشتری طی شود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر این که هیچ امری نباید سبب ایجاد دغدغه برای مردم و تعلل در  اجرای کار شود، تصریح نمود:  در حال حاضر یکی از کارهایی که به صورت روتین در حال انجام است  شن پاشی وکاورکشی است که باید به طور منظم انجام شود و بروز هیچ مشکل دیگری نباید روند انجام آن را با اختلال مواجه نماید، زیرا تبعات آن که ایجاد بوی بد و تجمع حشرات در منطقه است، می تواند سبب ایجاد دغدغه مجدد در مردم شود.

دکتر مومنی زاده بر ضرورت پیش بینی مشکلات پیش از وقوع آن تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای دفن بهداشتی زباله، کمبود مصالح باید بررسی و از قبل اعلام شود تا در زمان مناسب با اخذ مجوز های لازم نسبت به تامین آن اقدام شود.

وی با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی توسط مسئولین در بین مردم این منطقه، خاطرنشان کرد: مسئولین وظیفه دارند، به درستی مردم را در جریان فرآیند کار و موانع و مشکلات موجود قرار دهند تا از سرمایه ارزشمند اعتماد مردم، بهره مند شوند.