تعهدات ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش بیمه ای به جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران
تعهدات ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش بیمه ای به جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران
دومین نشست مدیران عضو شورای هماهنگی رفاه گیلان در سالجاری به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی استان برگزار شد .

گیرا آنلاین-  دومین جلسه شورای هماهنگی رفاه استان با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان رشت و مدیران دستگاههای عضو به میزبانی اداره کل تامین اجتماعی گیلان برگزار شد .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست با اشاره به تعهدات ۳۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش بیمه ای در سال گذشته به جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران ، اظهار داشت : این رقم بیانگر متوسط ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد که بسیار بالاتر از منابع درآمدی ناشی از حق بیمه در منطقه است .

ایشان ساختارنامناسب اقتصادی حاکم بر صنایع و واحدهای تولیدی در سالهای اخیر در کنار سالمندی استان ، پائین بودن نسبت پشتیبانی ( بیمه شدگان به مستمری بگیران ) و مهاجر پذیری که سبب پرداخت حق بیمه در استانهای دیگر و دریافت تعهدات در گیلان می گردد را از عوامل اصلی رشد بالای مصارف برشمرد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالبات سازمان در استان از کارفرمایان افزون بر ۸۳۰ میلیارد تومان است حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از این بدهی را مربوط به ادارات دولتی و شهرداری ها دانست .

تبیین آخرین اقدامات سازمان در توسعه خدمات غیرحضوری از جمله حذف تمدید اعتبار دفترچه های درمانی با هدف کاهش مراجعات و تشریح فعالیت های صورت گرفته در زمینه مقابله با شیوع کرونا و حمایت از مخاطبین آسیب دیده از دیگر موضوعات مطروحه توسط مدیرکل تامین اجتماعی بود .

عباس علیزاده مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای هماهنگی رفاه استان نیز در این نشست با تقدیر از خدمات و نقش اثرگذار تامین اجتماعی در جریان شیوع کرونا بویژه بابت همکاری در تحقق پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمولین ، از اعطای تسهیلات به ۱۴ رسته شغلی مصوب هیات دولت در هفته های آتی خبر داد .

مهندس جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت نیز که بعنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت طی سخنانی با بیان اینکه شرایط کشور هرچقدر سخت تر باشد فشار و هجمه کار بر خانواده رفاه و دستگاههای متولی آن بیشتر می گردد ، حداقل انتظار در این مقطع را مهربانی با مردم و رسیدگی به امور آنان در کمترین زمان دانسته و این رویکرد را کمک بزرگی به نظام و از بین بردن توطئه دشمنان در راستای ایجاد ناامیدی در بین مردم قلمداد نمود .