تشکیل بالای ۹۵ درصد از مکان های انتخاباتی در مدارس و مساجد شهرستان
تشکیل بالای ۹۵ درصد از مکان های انتخاباتی در مدارس و مساجد شهرستان
به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت ،‌

گیرا آنلاین- فتح اللهی با بیان اینکه  بخش عمده فعالیت های انتخاباتی  بر دوش فرهنگیان است اظهار داشت : مساجد و مدارس  بالای ۹۵ درصد از مکان های انتخاباتی را تشکیل می دهند.

علی فتح اللهی امروز (سه شنبه ۱۹ دی ) در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش امسال، ‌اظهار کرد : آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه هر جامعه ای شمرده می شود.‌

فرماندار رشت با بیان اینکه  امیدوارم سال جدید پیش رو سالی پر از فعالیت های نوین  و تحقق اهداف نهادهایی آموزشی در جامعه باشد،گفت : آموزش و پرورش مجموعه تاثیر گذار برای تربیت و پرورش  انسان ها محسوب می شود این نهاد قابل قیاس با هیچ سازمانی نیست.

فتح اللهی به بحران کرونا و تاثیرات آن در آموزش و پرورش اشاره و اذعان کرد: سال تحصیلی امسال با وجود بحران کرونا ویروس  متفاوت تر از سال های دیگر بود.

وی به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در پرورش نیروی انسانی پرداخت و تصریح کرد: برای اینکه جامعه ای به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کند نیازمند انسان های توانمند است،  این نهاد نقش ارزنده ای در ارتقا توانمندی نیروهای انسانی در جامعه دارد.‌

فرماندار رشت  با تاکید بر اینکه پرورش و تربیت انسان ها در آموزش و پرورش کمک می کند تا دنیای  به دور از مشکلات و خشونت داشته باشیم افزود: آموزش و پرورش  با گستردگی بسیار و مسئولیت خطیری که عهده دار است نیازمند حمایت و توجه بیشتر به نیروهای فعال در این حوزه است.‌

فتح اللهی ضمن قدر دانی از تلاش های بی بدیل معلمان و اساتید در بحران کرونا اظهار کرد : هر محدودیتی می تواند به فرصت تبدیل شود ، قبل از کرونا با کمبود تجهیزات به روز الکترونیکی و فضای مجازی مواجه بودیم ، اما تجهیزات فضای مجازی امروز فراگیر شده و در اولویت اجرای اکثر برنامه ها قرار دارد.‌

وی با اشاره به اینکه اگر چه کرونا مشکلاتی ایجاد و برخی از فعالیت ها را مختل کرد اما برکات نیز به همراه داشت، خاطر نشان کرد : تهدیدهای مختلف دوران بحران کرونا، خوشبختانه با مدیریت و برنامه ریزی  به فرصت تبدیل شدند.‌

فرماندار رشت  با تاکید بر اینکه هرگز یک بیماری نخواهد توانست اراده ما در انجام فعالیت ها را بگیرد، افزود : به طرح ها ،نکات  و مصوبات جلسات آموزش و پرورش توجه و برنامه ها این حوزه با کیفیت بهتر اجرایی شود.

فتح اللهی با اشاره به بزرگداشت هفته معلم در سال آینده، اظهار داشت : امیدواریم هفته معلم در سال جدید با وجود بحران کرونا، با ارائه ایده و طرح با شکوه تر از سال های گذشته بر گزار شود تا بدین وسیله بتوانیم  قدر دان گوشه ای از زحمات معلمین در بحران کرونا ویروس باشیم.‌

وی به انتخابات پیش رو پرداخت و تصریح کرد: تمهیدات  و مقدمات اجرایی انتخابات از دیروز آغاز شده است.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه کرونا هرگز مانع حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای نخواهد شد افزود: معلمان نقش ارزنده ای در افزایش امید آفرینی در جامعه دارند.

وی به نگاه دشمنان به انتخابات پیش روی کشور اشاره و اذعان داشت : دشمنان انقلاب و نظام با ایجاد نا امیدی سعی بر این دارند که ملت ایران پای صندوق های رای حاضر نشوند اما با اتحاد و هوشیاری ملت ایران این تفکر پلید را به گور خواهند برد.

فرماندار رشت با اشاره به فضای اقتصادی کشور با وجود تحریم ها پرداخت و تصریح کرد:  با وجود مشکلات  و تهدیدات و تحریم ها دولت تمام تلاش خود را به کار برده تا تاثیرات منفی کمتری در جامعه شاهد باشیم.

فتح اللهی به انتخاب نامزدها اشاره و تصریح کرد : نبایستی انتظار داشته باشیم از بیرون جامعه و کشور ما را بسازند، بلکه با انتخاب صحیح سعی بر این است که خودمان جامعه خودمان  را بسازیم و مستقل باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در انتخاب ریاست جمهوری و هم شورا ها دقت لازم را با تحقیقات  ومعیاری های مد نظر  داشته باشید چرا که با انتخابتان در سرنوشت یک کشور شریک هستید.

 وی با بیان اینکه  بخش عمده فعالیت های انتخاباتی  بر دوش فرهنگیان است اظهار داشت : مساجد و مدارس  بالای ۹۵ درصد از مکان های انتخاباتی را تشکیل می دهند.