تشدید نظارت بر بازار در گیلان؛ قیمت رسمی سیمان به‌زودی اعلام می‌شود
تشدید نظارت بر بازار در گیلان؛ قیمت رسمی سیمان به‌زودی اعلام می‌شود
معاون بازرسی سازمان صمت گیلان با اشاره به تداوم نظارت و بازرسی‌ها در بازار گفت: قیمت سیمان به‌صورت رسمی به واحدهای عرضه‌کننده اعلام می‌شود.

گیرا آنلاین–  به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، مهدی نقدی ، افزایش قیمت محصولات لبنی و شیر خام را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بسیاری از محصولات لبنی با توجه به افزایش قیمت شیرخام، تغییر قیمت داشته و به همان میزان واحدهای صنفی نیز براساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان کشور مجوز افزایش قیمت دارند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: آن دسته از واحدهای صنفی که بخواهند محصولات لبنی را بالاتر از قیمت مصوب به‌دست مصرف‌کننده برسانند مرتکب گران‌فروشی شده‌اند و با گرانفروشان برخورد قانونی خواهد شد.

نقدی با بیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی و بازار همچنان ادامه دارد ابراز داشت: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله لاستیک، دان مرغ و‌ کالای روغن نیز بوده‌ایم و پس از آن شیرخام و محصولات لبنی نیز افزایش قیمت پیدا کرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت سیمان به‌دلیل مباحث مربوط به حمل ونقل و افزایش کرایه حمل و نقل تصریح کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده و این موضوع در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بررسی و مطرح شد.

نقدی با بیان اینکه در همین هفته قیمت سیمان به‌صورت رسمی و مصوب به واحدهای صنفی‌ اعلام می‌شود تصریح کرد: طی جلساتی قرار شد اداره‌کل راهداری، قیمت مشخصی بابت حمل‌ و نقل آن اعلام کند و ما براساس همان نرخ، قیمت سیمان برای مصرف‌کننده در واحدهای عرضه‌کننده را مشخص ‌کنیم.