تحویل بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در گیلان
تحویل بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در گیلان
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: راهنمای هزینه گازبها بر اساس فصول سرد و گرم سال و همچنین مناطق مختلف استان، در سایت شرکت گاز گیلان به آدرسwww.nigc-gl.ir قابل مشاهده می باشد و مشترکین محترم می توانند با مطالعه آن نسبت به مدیریت مصرف گاز اقدام فرمایند.

گیرا آنلاین-  با کاهش  شدید دمای هوا در مهرماه امسال، مصرف گاز مشترکین غیرنیروگاهی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام مصرف حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در نیمه اول مهرماه امسال اظهار داشت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بارندگی مداوم و برودت ناگهانی هوا در هفته گذشته گفت: سرمای هوا سبب شد تا رکورد مصرف ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در یک شبانه روز برای بخش غیرنیروگاهی به ثبت برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: میزان مصارف بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و حمل و نقل استان در نیمه اول مهرماه امسال با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مهندس اکبر با اشاره به نحوه محاسبه گازبهای مصرفی مشترکین بیان کرد: براساس دستورالعمل شركت ملي گاز ايران، براي محاسبه گاز بها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسيم مي شود كه فصل سرد از تاريخ ۱۶ آبان ماه آغاز می شود و طی آن بجهت رفاه حال مشترکین گرامی نرخ گاز  به صورت پلکانی محاسبه می شود.

وی با اشاره به این نکته اظهار داشت: مصرف گاز در مهرماه با مبلغ فصل گرم محاسبه خواهد شد فلذا از همه مشترکین محترم تقاضا می گردد در راستای کاهش هزینه ها و کمک به اقتصاد خانواده نسبت به مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه گفت: راهنمای هزینه گازبها بر اساس فصول سرد و گرم سال و همچنین مناطق مختلف استان، در سایت شرکت گاز گیلان به آدرسwww.nigc-gl.ir  قابل مشاهده می باشد و مشترکین محترم می توانند با مطالعه آن نسبت به مدیریت مصرف گاز اقدام فرمایند.