تا کنون ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه آبیاری و زهکشی گیلان شده است
تا کنون ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه آبیاری و زهکشی گیلان شده است
بارش در پهنه استان گیلان از ابتدای سال زراعی تا کنون 819 میلی متر بوده است.

گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ؛ عمران مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی گیلان در هشتمین جلسه منابع و مصارف آب استان گیلان گفت : از ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ تا امروز ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ به میزان ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب تحویل شبکه های آبیاری و زهکشی استان گیلان شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی گیلان ادامه داد : حجم فعلی آب مخزن سد سفیدرود امروز ، یک میلیارد و ۶۱ میلیون متر مکعب ، ورودی آب به مخزن سد ۱۵۵ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۲۱۷ متر مکعب بر ثانیه است.

عمران مومنی یاد آور شد : این حجم ۹۰۶ میلیون متر مکعبی آب تحویلی به شبکه های آبیاری و زهکشی استان گیلان جهت مصرف در ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی تحت شبکه استان گیلان از مجموع اراضی ۲۳۸ هزار هکتاری شالیزارهای گیلان بوده است.

گفتنی است نماینده سازمان هواشناسی حاضر در هشتمین جلسه منابع و مصارف آب استان گیلان گفت : متوسط بارندگی استان گیلان نسبت به بلند مدت ۱۵٫۸ درصد افزایش اما نسبت به سال گذشته ۲٫۸ درصد کاهش بارش را نشان می دهد.

وی گفت ؛ بارش در پهنه استان گیلان از ابتدای سال زراعی تا کنون ۸۱۹ میلی متر بوده است.

همچنین در این جلسه  نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز از اتمام عملیات نشاء در استان گیلان جز بصورت لکه ای در چند نقطه از گیلان از جمله رودبار خبر داد و گفت : تا کنون در ۴۶ درصد از اراضی شالیزاری گیلان نیز عملیات وجین به پایان رسیده است.