“تاکسی های رشت میزبان جشن کرونا”
“تاکسی های رشت میزبان جشن کرونا”
فراموش نکنیم که همه ما در حفظ جان مردم مسوول هستیم و عدم انجام وظایف قانونی جرم محسوب شده و قابل مجازات است.

سروش علیزاده – کوید نوزده البته یک تفاوت فاحش با سایر ویروس های خانواده کرونا ویروس دارد و آن سهولت همه گیری آن است. این ویروس به راحتی از طریق سطوح و عدم رعایت فاصله مناسب منتقل می شود. حال فکر کنید بدون ماسک هم در محیط های کوچک و بسته تنگ هم بنشینید و مسیری را طی کنید.
از خطرناک ترین اماکن عمومی که برنامه ای برای آن در رشت در نظر گرفته نشده است و یا اگر هم برنامه ای باشد فقط بر روی کاغذ است تاکسی هایی هستند که در سطح شهر تردد می کنند.
سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهر داری رشت که متولی تاکسی های سطح شهر است از بی برنامه ترین سازمان هایی است که در شهرداری رشت مشغول خدمات رسانی به مردم است. جدا از وضعیت نابه سامان و بدون برنامه سرویس دهی تاکسی ها در رشت که اصلا قابل مقایسه با حتی شهر های کوچک اطراف نیست و پرداختن و نوشتن در مورد تک تک مشکلات مردم با تاکسی ها از قبیل نوع سرویس دهی ، عدم آموزش درست برخورد راننده تاکسی با مسافر ، نحوه اعطا مجوز تاکسی به رانندگان و نظارت درست بر عملکرد تاکسی ها و عدم نصب شماره های شکایت از عملکرد تاکسی و سرگردانی مردم و … مثنوی هزار من کاغذ می شود. البته همه ما دیده ایم که راننده تاکسی مثلا نزدیک است با عابری تصادف کند و ترمز می کند و از تاکسی پیاده می شود و شتم هایی سر می دهد که مسافران خانم داخل تاکسی که هیچ ، تمام عابران خیابان هم نمی توانند با گرفتن گوش های شان این موضوع را هضم کنند و حال فکر کنید افق توسعه رشت بر مبنای گردشگری بنا نهاده شده است و هیچ آموزش و نظارت درستی هم وجود ندارد که اجرایی شده و نمود بیرونی داشته باشد. در باب حقوق تضییع شده مردم در رابطه با بی برنامه بودن این سازمان و خدماتی که ارائه می کنند بیشتر باید نوشت چون حق گرفتنی است وقتی توجهی به خدمات دهی که حق مردم است نمی شود.
اما در این روز های خطر ناک پانادمی و مرگ و میر مردم به کوید نوزده که باید رعایت پروتکل های بهداشتی شود سه مسافر در عقب می نشینند و در مسیر های مختلف شهر با تاکسی تردد می کنند.
این یعنی چرخه انتقال ویروس به کل شهر رشت و درگیری خانواده ها با ویروس مرگ آوری که تاکنون درمان و واکسنی هم ندارد.
شایسته است مدیر عامل سازمان حمل و نقل و بار و مسافر رشت که متولی تاکسیرانی شهر رشت هم هست پاسخگو باشد که چرا تاکنون که چندین ماه از فراگیری این ویروس گذشته و دوباره شهر رشت به مرز وضعیت قرمز نزدیک می شود هیچ برنامه موثر اجرایی نداشته است؟ سوال بعدی از کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی رشت است که به عنوان ناظر و البته طراح سیاست های بهداشتی شهر رشت (شهرداری) چه راهکارهایی ارائه داده و چه برخوردی با این سازمان خواهد داشت؟
فراموش نکنیم که همه ما در حفظ جان مردم مسوول هستیم و عدم انجام وظایف قانونی جرم محسوب شده و قابل مجازات است.

  • نویسنده : سروش علیزاده