بودجه مدنظر بنده برای سال ۱۴۰۰ با وجود آقای احمدی در شهرداری رشت چیز متفاوتی بود
بودجه مدنظر بنده برای سال ۱۴۰۰ با وجود آقای احمدی در شهرداری رشت چیز متفاوتی بود
بودجه جاری شهرداری رشت در سال آتی به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید
گیرا آنلاین- به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت با تبریک فرارسیدن میلاد امام محمدتقی (ع)، همچنین روز زبان مادری و روز مهندس را نیز تبریک گفت.
وی با اشاره به مطالب مطرح شده توسط اسماعیل حاجی پور، گفت: این موارد در راستای بهتر شدن امور مطرح شده و باید از زمان باقی‌مانده برای پیشبرد برنامه‌های نیمه‌تمام استفاده کرد. این روزها فضای انتخابات در حال داغ شدن است و جمعی از کاندیداهایی که در حال ورود کردن هستند سؤالاتی را مطرح می‌کنند که قابل‌توجه نیز می‌باشد و البته به این عزیزان پیشنهاد می‌کنم کارهای انجام شده را نیز مدنظر قرار دهند و موارد را دقیق‌تر بررسی کنند تا گفته‌های آنان کارشناسی و صحیح باشد.
علوی با تشکر از شهردار و مجموعه شهرداری رشت بابت برخورد با تخلفات ساختمانی در سطح شهر رشت، گفت: ساختمان‌های غیرمجاز و ناایمن با جان مردم سروکار دارد و باید نظارت‌ها دقیق‌تر بشود و موضوعی که سال‌های سال از گذشته مورد پیگیری قرار گرفته است، بحث ساماندهی املاک فاقد سند است که امیدوارم با مشخص شدن شیوه‌نامه آن، به‌صورت نظام‌مند در داخل شهر رشت امور را پیش رو داشته باشیم.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت، با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیسیون اظهار داشت: در بحث بازگشایی محور امام علی (ع) کمیسیون عمران پیگیری ویژه‌ای در این خصوص داشته است، بخصوص در خصوص تقاطعی که می‌بایست انجام شود و امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع توسط معاونت عمرانی پیگیری شود.
وی همچنین با اشاره به فراخوان بلوار شهید کوچکی که دارای مصوبه شورای اسلامی شهر رشت نیز می‌باشد، گفت: پیگیری‌های لازم برای انجام شدن این فراخوان انجام شده است.
علوی با قدردانی از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، گفت: جلسه‌ای که در خصوص بازگشایی کانال جی۵ انجام شد، اگرچه صورت‌جلسه تنظیم‌شده گذشته امروز ملاک عمل نیست و مبنای کار مواردی دیگر است که نگاه اقتصادی در آن وجود دارد؛ اما در هر صورت با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی معاونت عمرانی استاندار گیلان، می‌بایست شهردار رشت مابقی امور را پیگیری کند زیرا این محور بار ترافیکی شرق رشت را به‌صورت موقت تا زمان بازگشایی رینگ شهری، کاهش خواهد داد.
عضو شورای شهر رشت با اشاره به بررسی موضوع ارزش منطقه‌ای نسبت به محورهای شهری، گفت: جلسات فراوانی در شهرداری رشت برای این موضوع انجام شد. موضوع اصلی بنده بودجه سال ۱۴۰۰ است. بودجه سال ۱۴۰۰ ما ۱۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است، این عدد نسبت به سال ۹۹ رشد ۳۷ درصدی دارد، یعنی عدد جاری ۵۸ درصد رشد داشته است، یعنی سال آینده بودجه جاری ۵۹۰ میلیارد تومان است. این علاوه بر هزینه‌های رفت‌وروب، فضای سبز و… است یعنی این عدد به حدود ۷۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید؛ یعنی برای هزینه‌های جاری شهرداری این شهر چنین عدد سنگینی را هزینه خواهیم کرد.
وی افزود: چیزی که همواره در نظر بود میزان ۴۰ به ۶۰ بودجه عمرانی و جاری بوده است که شورا همواره سعی کرده بود این عدد برعکس باشد تا نسبت ۶۰ به ۴۰ برای عمرانی و جاری باشد. خلاف ساختمانی ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده، فروش اموال شهرداری ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است. ۳۵ میلیارد دویون گذشته، ۶۰ میلیارد تومان تقاطع‌های غیرمسطح، تملک بازگشایی مسیر ۳۰ میلیارد تومان و برای سازمان عمران کلاً ۹ میلیارد تومان برای خرید قیر در نظر گرفته‌شده است. این‌ها نشان از عدم همخوانی بودجه سال آینده شهرداری رشت است. بنده در این خصوص با آقای شهردار صحبت کرده‌ام و ایشان نیز توضیحاتی داد که به نظر می‌رسد در مجموعه شهرداری افرادی شهردار را به این شکل توجیه کرده‌اند.
وی با تذکر نسبت به وضعیت ساختمان‌های تاریخی شهر رشت و تحت تملک شهرداری رشت، گفت: در خصوص وضعیت بازگشایی محورها باید مواردی در نظر گرفته می‌شد و برای آن‌ها عدد در بودجه دیده می‌شد. انتظار بنده از بودجه ۱۴۰۰ با حضور آقای احمدی چیز دیگری بود.