به کودکان خیابانی  اجازه حضور در چهارراه های گیلان را نمی دهیم
به کودکان خیابانی  اجازه حضور در چهارراه های گیلان را نمی دهیم
کودکان کار و خیابانی ٢ گروه هستند

گیرا آنلاین- نشست خبری مدیر کل بهزیستی گیلان با اصحاب رسانه به مناسیت گرامیداشت روز ملی پارالمپیک ، روز جهانی عصای سفید ، روز ملی کودک و هفته سلامت روان عصر امروز برگزار شد .

دکتر حسین نحوی نژاد در جمع خبرنگاران عنوان داشت: با تشکیل کمیته ای در گیلان طی روزهای آینده اجازه حضور کودکان خیابانی را در چهارراه ها و خیابان ها نمی دهیم.

وی افزود: در این ارتباط کمیته ای با دستگاه هایی شامل کمیته امداد امام خمینی “ره”، شهرداری ،دادستانی و بهزیستی تشکیل شده و هدف این است که این کودکان در کانون خانواده باشند و به تحصیل بپردازند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه کودکان کار و خیابانی ٢ گروه هستند، اظهار داشت: گروه اول کودکانی هستند که خانواده موثر ندارند و بهزیستی نگهداری آنان را بر عهده دارد اما گروه دیگر دارای خانواده بوده اما به دلایل فقر روانه خیابان ها می شوند.

وی با اشاره به نگهداری ۲۵۹ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در خانه های کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی گیلان نگهداری می شود، افزود: سازمان بهزیستی بابت نگهداری کودکان به مراکز یارانه پرداخت می پردازد.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: شایع ترین علل نابینایی در افراد زیر ٢٠ سال تنبلی چشم است لذا از خانواده ها درخواست می شود که برای تحت پوشش قرار دادن کودکان ۳ تا ۶ سال در این طرح اقدام کنند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور کودکان در مهدهای کودک و کلاس های درس مشکلاتی ایجاد کرده اما اجرای طرح تنبلی چشم کودکان در استان گیلان تعطیل نیست لذا ضروریست تا خانواده ها به این طرح توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه اکنون طرح تنبلی چشم در مراکز تحت نظارت و مثبت زندگی انجام می شود، گفت: دیابت، فشار خون ، آب سیاه و آب مروارید از مهمترین علت کم بینایی و نابینایی است که با سبک زندگی و تغذیه مناسب می توان پیشگیری های لازم را به عمل آورد.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار چهار هزار و ٧٧٠ افراد کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند و از خدمات این مجموعه بهره می برند.

  • نویسنده : صدف نصیری طولازدهی