بستری ۵۰۱ بیمار کرونایی در رشت / جامعه هدف تزریق واکسن کرونا گسترده تر می شود
بستری ۵۰۱ بیمار کرونایی در رشت / جامعه هدف تزریق واکسن کرونا گسترده تر می شود
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،

گیرا آنلاین- فتح اللهی با بیان اینکه از این هفته تعداد دوزهای واکسن کرونا برای ورود به استان افزایش می یابد، گفت: بر این اساس جامعه هدف ما برای تزریق واکسن کرونا گسترده تر می شود.

علی فتح اللهی امروز ( دوشنبه ۳۰ فروردین ) در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت با اشاره به شرایط بحرانی کشور اظهار کرد: متاسفانه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه شاهد افزایش بستری ها و فوتی ها هستیم.

فرماندار رشت با بیان اینکه شرایط و حال عمومی کشور و به تبع آن گیلان خوب نیست، گفت: کار سخت و شرایط حادی در پیش رو داریم که نیازمند همکاری همه آحاد جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه اصناف در این راستا همکاری لازم را داشته باشند، اذعان داشت: از پلمپ و بسته شدن فعالیت های اقتصادی و اصناف خوشحال نیستیم در حال حاضر شرایط عادی در جامعه حاکم نیست و چاره ای جز نظارت ویژه و عدم فعالیت اصناف نداریم.‌

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان افزود: سلامت و زندگی در اولویت نخست همه فعالیت ها قرار دارد اگر سلامتی نباشد فعالیت های اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه عادی انگار ها و عدم رعایت پروتکل ها شرایط را در جامعه بحرانی کرده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر۵۰۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان رشت بستری است و افزایش آمار فوتی های روزانه بسیار نگران کننده می باشد.

وی با تاکید بر اینکه از عادی انگاری و بی تفاوتی نسبت به این بیماری جدا خودداری کنید، افزود: کادر درمان خسته اند به این قشر زحمتکش و پر تلاش با جدی گرفتن این بیماری و رعایت اصول بهداشتی رحم کنید .

 فرماندار رشت ادامه داد: کادر درمان در کنار فعالیت های شبانه روزی با لباس های ویژه که بسیار کار با ان لباس ها سخت و طاقت فرساست در حال فعالیت هستند.‌

وی به شهر رشت و شب زنده داری های این شهر در شرایط عادی پرداخت و اظهار داشت: قبل کرونا شهروندان رشتی تا نیمه های شب در رشت در حال تحرک اقتصادی بودند اما اکنون به دلیل بحران کرونا  شرایطش فراهم نیست.