برگزاری نشست تخصصی با موضوع بررسی وضعیت ارتباطی ومخابراتی شهرستان بندرانزلی
برگزاری نشست تخصصی با موضوع بررسی وضعیت ارتباطی ومخابراتی شهرستان بندرانزلی
نشست هم اندیشی با هدف گسترش شبکه های مخابراتی و افزایش کیفیت وضعیت ارتباطی شهرستان بندر انزلی ، با حضور فرماندار شهرستان بندر انزلی و بخشدار مرکزی ، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی فرماندار و معاونین و مدیران مخابرات منطقه گیلان برگزار شد .

گیرا آنلاین-اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان بندرانزلی در جلسه رفع موانع مخابراتی که با حضور مدیریت مخابرات منطقه گیلان در محل فرمانداری شهرستان بندرانزلی برگزار شده بود گفت : بندرانزلی بعنوان مقصد گردشگری شناخته شده اما متاسفانه درمکان های عمومی همانند هتل ها ، مهمانپذیرها و مسافر کاشانه ها شبکه اینترنتی پاسخگوی نیازها نبوده و انتظار می رود نسبت به افزایش کیفیت شبکه اینترنتی این شهرستان اقدام فوری صورت گیرد.
وی همچنین تصریح کرد : باتوجه شیوع ویروس کرونا و تغییر رویکرد سیستم آموزش و پرورش از آموزش حضوری به آنلاین ، کندی سرعت اینترنت خانواده ها را دچار مشکل کرده است .
وی در ادامه گفت : برخی از روستاهای این شهرستان فاقد ارتباط تلفنی و اینترنتی مناسبی هستند، درحالی که امروزه مسیر اقتصاد ، معاش و فرهنگ از این راه می گذرد .
میر غضنفری نصب هرچه سریعتر دکل مخابراتی که از قبل جانمایی آن صورت گرفته بود را خواستار شد و افزود : فرمانداری این شهرستان برای برون‌رفت از این مشکل مساعدت لازم را خواهد داشت .
ایشان در ادامه تاکید کردند :جهت جلوگیری از سرقت کابل ها ، اصلاح ، تعمیر ، نگهداری و گسترش شبکه های مخابراتی آماده هرگونه همکاری با مخابرات استان است.
علیرضا پارسائی مدیر مخابرات منطقه گیلان نیز دراین جلسه نگهداری از شبکه هوایی را صرف نیرو و انرژی بیشتر دانست و گفت: به‌دنبال کابل گذاری به صورت زمینی هستیم تا صرفه‌جویی بیشتری دراین رابطه داشته باشیم و این امر نیز مستلزم همکاری شهرداری و بخشداری در استفاده از ماشین آلات حفاری می باشد.
علیرضا پارسایی افزود : در برخی نقاط چون پیل علی باغ و تربه گوده پوشش لازم و مناسب مخابراتی وجود ندارد و در صدد ارتقای وضعیت ارتباطی در این مناطق هستیم .
وی در ادامه اجرا و توسعه پروژه فیبر نوری را از برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد و گفت : این پروژه به زودی شروع می شود و برای ارتقاء اینترنت آموزش و پرورش و مدارس نیز می توانیم فیبر نوری را در صورت استفاده از تجهیزات حفاری ، بصورت رایگان در اختیار این اداره قرار دهیم.