برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان
برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان
بقاع مجری برگزاری سالگرد ارتحال امام(حمه الله) با کمک خدام افتخاری، قبل از برگزاری مراسم ضدعفونی می شوند.

گیرا آنلاین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده  اظهار داشت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد با رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در ۲۳۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.

وی افزود: بقاع مجری برگزاری سالگرد ارتحال امام(حمه الله) با کمک خدام افتخاری، قبل از برگزاری مراسم ضدعفونی می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مردم ولایت مدار استان گیلان با رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و به همراه داشتن وسایل بهداشت شخصی مانند ماسک و دستکش در این مراسم شرکت کنند.

وی یادآور شد: سخنرانی روحانیون و وعاظ برجسته منطقه و مداحی از جمله برنامه‌های مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(رحمه الله) و قیام ۱۵ خرداد است.

علیزاده، پاسداشت امام راحل را تکریم همه ارزشهای الهی و انسانی دانست و گفت: امام خمینی(رحمه الله) با الگوبرداری از نهضت حسینی، علیه طاغوت معاصر قیام کرد و اسلام ناب را احیا کرد.

 وی تصور دنیای معاصر بدون امام خمینی(حمه الله) و تحولاتی ناشی از انقلاب اسلامی ایران هراس آور است گفت: در چنین دنیایی، استکبار و صهیونیسم راه را بر همه آزادی ها فردی و اجتماعی بسته و حتی اجازه نفس کشیدن به انسان و انسانیت نمی دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه امام خمینی(رحمه الله) عارفی جهان بین بود که طبق سیره رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) حکومتی دینی بنیان کرد گفت: حرکت امام ما موجی مقدس در جهان ایجاد کرد که به برکت آن آزادی خواهان و مظلومان جهان علیه طاغوت و زور قیام کردند.

 وی به تحقق پیشگویی امام راحل در خصوص نابودی کمونیسم اشاره کرد و گفت: آنچه امروزه در دنیا و آمریکا شاهد هستیم تحقق افول روز افزون دولت آمریکا و وعده صادق امام خامنه ای به عنوان شاگرد راستین مکتب خمینی کبیر است.

علیزاده بر بهره گیری از سیره حضرت امام خمینی(حمه الله) برای تداوم انقلاب اسلامی و اتصال آن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عجل الله) تاکید کرد و گفت: زهد، ساده زیستی، اخلاص، ظلم ستیزی و مردم داری از خصوصیات بازر امام راحل بود که باید همواره مورد توجه مسئولان و مردم باشد