برپایی میز کالای‌ زیتون در گیلان؛ صادرات زیتون ۳۴ درصد افزایش یافت
برپایی میز کالای‌ زیتون در گیلان؛ صادرات زیتون ۳۴ درصد افزایش یافت
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، فرهاد دلق‌پوش در جلسه میز کالایی زیتون که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رودبار برگزار شد، اظهار داشت: میز کالایی بادام زمینی و چای در گذشته برگزار شده بود و برای نخستین بار "میز کالایی زیتون" را نیز در گیلان تشکیل دادیم.

گیرا آنلاین-  به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ، فرهاد دلق‌پوش در جلسه میز کالایی زیتون که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رودبار برگزار شد، اظهار داشت: میز کالایی بادام زمینی و چای در گذشته برگزار شده بود و برای نخستین بار “میز کالایی زیتون” را نیز در گیلان تشکیل دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به هدف افزایش تولید و صادرات زیتون در سال جهش تولید پس از برگزاری میز کالای زیتون گفت: توجه ویژه به ظرفیت‌های استان و حمایت از کالاهای دارای ارزش اقتصادی همچون زیتون از جمله اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.

دلق‌پوش از رشد ۳۴ درصدی صادرات زیتون در طول ۷ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان داشت: صادرات زیتون در طول هفت ماهه نخست امسال به میزان ۱۲۹ هزار و ۴۰۹ کیلوگرم و به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد ریال انجام شد.

وی با اشاره به توجه سازمان توسعه تجارت و کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی به کالاهایی که دارای ارزش صادرات است افزود: حمایت از این کالاها در دستور کار است و محصول زیتون نیز دارای این ظرفیت بوده که به سایر کشورها صادر شده و در ارزآوری برای کشور موثر است.

دلق‌پوش با بیان اینکه کشت زیتون در ۲۷ استان دیگر انجام می‌شود اما گیلان از ۱۱ درصد کل سطح زیر کشت زیتون و ۲۰ درصد تولید کشور برخوردار است ابراز داشت: امیدواریم با کمک همه بخش‌های علاقمند به اقتصاد گیلان و حمایت بخش خصوصی بتوانیم اقدامات مناسبی برای محصولات استراتژیک استان انجام دهیم.

گفتنی است؛ میز کالایی زیتون با چندین محور برگزار شد که موضوعاتی مانند بررسی امکان سنجی صادرات زیتون، بررسی مشکلات تولید و صادرات زیتون، مشکلات تأمین مواد اولیه واحدهای تولید، فراوری روغن زیتون از داخل و خارج، مسائل و مشکلات مربوط به مسائل بانکی و تامین ارز تجهیز واحدهای تولیدی از جمله محورهای تعیین شده است.