برداشت ۹۸ درصدی خوشه‌های طلایی برنج در گیلان
برداشت ۹۸ درصدی خوشه‌های طلایی برنج در گیلان
روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی گیلان

گیرا آنلاین-معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی: تا کنون ۲۳۳ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برداشت شده است.

به گزارش روابط عمومی؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان گفت: دروی خوشه‌های برنج که از اواخر خرداد در گیلان آغاز شده بود تا کنون با روندی مطلوب با پیشرفت ۹۸ درصد از شالیزار‌های استان معادل ۲۳۳ هزارهکتار در حال انجام است.

سید علی موسوی با اشاره به اقتصادی بودن کشت ماشینی و کاهش هزینه‌های تولید افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی برای برداشت، تا کنون ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان بصورت مکانیزه برداشت شده است.

وی همچنین با اشاره به آغاز بارندگی‌های هفته آینده گفت: کشاورزانی که رقم هاشمی برداشت کرده اند از شرایط مناسب آب و هوایی استفاده کنند و با آبگیری و استفاده از کود پتاس و اوره مزارع را برای تولید راتون آماده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط برداشت نقطه‌ای رودبار، شهرستان جنوبی استان باقی مانده است از کشاورزان خواست از سوزاندن کاه و کلش خودداری کنند و زمین هایشان را برای کشت دوم به ویژه دانه‌های روغنی کلزا آماده کنند.

پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۱۱۰هزار تن شلتوک از شالیزار‌های استان برداشت شود، که از این میزان بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید استحصال خواهد شد.