بدهی تامین اجتماعی گیلان به مراکز درمانی استان یک چهارم مطالبات میباشد
بدهی تامین اجتماعی گیلان به مراکز درمانی استان یک چهارم مطالبات میباشد
با هدف کمک به وصول مطالبات تامین اجتماعی استان و پرداخت بدهی به مراکز درمانی طرف قرارداد از این محل ، نشست مشترکی با حضور استاندار گیلان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، بدنبال ابلاغ وزیر کشور درزمینه مساعدت استانداران در خصوص وصول مطالبات تامین اجتماعی و اتخاذ تدابیر مناسب جهت پرداخت بدهی های مراکز درمانی ازاین محل ، کمیته استانی با حضور دکتر زارع استاندار گیلان و دکتر فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی و جمعی از مدیران ادارات و دستگاههای مرتبط و نمایندگان انجمنهای بخش خصوصی و … برگزار شد .

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست با اشاره به مطالبات ۸۲۲۵ میلیارد ریالی از کارفرمایان استان ، رقم بدهی به بیش از ۲۲۰۰ مرکز آزمایشگاهی ، داروخانه و بیمارستان خصوصی و … حدود ۲۲۱۰ میلیارد ریال عنوان گردیده و تدابیری همچون تهاتر بدهی ها ، فروش اموال و مستغلات مازاد را از راهکارهای پیش بینی شده برای تسویه دیون برشمرد .

معاون اقتصادی استاندار گیلان نیز در این جلسه با قدردانی از سازمان تامین اجتماعی بمنظور تلاشهای صورت گرفته در جهت پرداخت سریعتر بدهی های بخشهای درمانی ، از صبوری مراکز درمانی خصوصی علیرغم ذی حق بودن تشکر نمود .

ایشان بخشنامه مذکور را ظرفیتی خوب که میتواند با اختیارات استانی زمینه تعیین تکلیف بدهی های طرفین را فراهم سازد قلمداد نموده و امکان تهاتر سه جانبه را یک فرصت مطلوب برای شرکتهای بدهکار دانست .

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز دراین نشست اظهارداشت : معتقدم هرسه راهبرد تدوین شده در بخشنامه ابلاغی با وفاق و همدلی و مشارکت جمعی قابلیت اجرایی خواهد داشت .

تشکیل کمیته های ویژه (( وصول مطالبات )) و (( پرداختها )) و انتخاب نماینده ویژه استانداری در آن از جمله مصوبات این نشست بود .