بازدید استاندار گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت
بازدید استاندار گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت
مشکلات واحدهای تولیدی، آسیب‌شناسی و به‌صورت میدانی، بررسی می‌شود / فراهم‌سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات از برنامه‌های امسال است.

گیرا آنلاین- استاندار گیلان فراهم‌سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را از اولویت‌های برنامه‌های امسال‌ استان بیان کرد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه، راکد یا نیمه فعال هستند؛ آسیب‌شناسی و به صورت میدانی، مورد بررسی قرار می گیرد.
 دکتر ارسلان زارع صبح امروز ( چهارشنبه) از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات و خطوط تولید قرار گرفت.
این واحدها در حوزه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولرگازی اسپیلت، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) و همچنین انواع گونی با نخ پلاستیکی فعالیت دارند.
نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های راهبردی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما را به اهداف مطلوب هدایت می‌کند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی خوب، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه‌های اجرایی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی از عوامل دستیابی به این اهداف است.
وی با یادآوری تلاش های صورت گرفته توسط بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و تعاونی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط طی سال گذشته افزود: حاصل این تلاش‌ها، اجرای طرح‌های توسعه‌ای، برنامه‌ریزی برای ایجاد و احداث ده‌ها واحد تولیدی- اقتصادی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی بود که در مناسبت‌های مختلف به بهره‌برداری رسیدند.
استاندار گیلان بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت و استمرار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری را یکی از اقدامات موثر در اجرای شعار جهش تولید سال گذشته عنوان و اضافه کرد: بررسی‌ دقیق میدانی و آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه‌های سال‌جاری است.
وی فراهم سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را اولویت برنامه‌های سال‌ ۱۴۰۰ گیلان بیان کرد و گفت: بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در نیمه نخست سال‌جاری، هدفگذاری شده که مقدمات آن انجام گرفته است.
دکتر زارع با بیان اینکه برخی از واحدهای راکد و نیمه فعال در تملک بانک‌ها و شماری نیز با مشکلات حقوقی مواجه هستند، افزود: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی های لازم است چراکه برداشتن موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی ، در افزایش تولیدات و اشتغال موثر هستند.
وی بومی‌سازی‌ قطعات موردنیاز و خط تولید، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیروهای داخلی را از مزایای واحدهای تولیدی بازدید شده طی روز جاری عنوان کرد که قابلیت صادرات را هم دارند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش، یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در سال گذشته بود، افزود: با ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یکی از برنامه‌های مورد توجه دولت تدبیر و امید و مولفه ای اثرگذار برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می‌شود.
دکتر زارع بازاریابی محصولات را نیز یکی از موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: باید صدا و سیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در معرفی محصولات داخلی و تبیین فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نقش بسزایی ایفا کنند. اگر به خوبی نسبت به سطح کیفیت بالای تولیدات داخلی اطلاع رسانی گردد قطعاً محصولات داخلی با استقبال بیشتری توسط مردم را مواجه خواهند شد.
ارسلان زارع با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و تنگناهای بنگاه‌های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و خطاب به مدیران واحدهای صنعتی استان اظهار داشت: چنانچه برای رفع مشکلی از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری و شد و به نتیجه نرسیدید حتماً شخصاً برای رفع مشکلات صنعتی اقدام خواهم کرد.
در حاشیه این بازدید رییس سازمان صمت گیلان اعلام کرد: در سال گذشته به همت و استقبال مناسب بخش خصوصی و حمایت های دولتی صورت گرفته شاهد بهره برداری ۲۱۴ واحد صنعتی احداث در گیلان بودیم که ۳۹ طرح توسعه نیز به واحدهای موجود اضافه گردید.
دکتر فرهاد دلق پوش با بیان اینکه حمایت‌های مختلف در سال جدید نیز از طریق ارائه تسهیلات اختصاصی به بخش تولید ادامه خواهد داشت گفت در سال گذشته به ۴۲۵ واحد صنعتی بیش از یک هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان در راستای حمایت و پشتیبانی از صنعت در قالب کارگروه رفع موانع استان تسهیلات پرداخت گردید و این تسهیلات در سال جدید نیز پرداخت خواهد شد.
گفتنی است؛ در واحد تولیدکننده انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) که امروز مورد بازدید استاندار گیلان قرار گرفت؛ دو هزار نفر به صورت مستقیم در محل کارخانه اشتغال دارند. در واحد تولید انواع گونی های با نخ پلاستیکی نیز ۱۱۰ نفر مشغول فعالیت هستند.