انجام امور خیریه فرا قشری، فرادینی و فرا جغرافیایی است / هرکسی با هر مرامی طبق فطرت علاقه به کار خیر دارد
انجام امور خیریه فرا قشری، فرادینی و فرا جغرافیایی است / هرکسی با هر مرامی طبق فطرت علاقه به کار خیر دارد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: انجام امور خیریه فرا قشری، فرادینی و فرا جغرافیایی است

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، حجت الاسلام علیزاده در نشست ستاد هماهنگی امور خیریه استان گیلان که با حضور جمعی از خیرین استان در رشت برگزار شد، گفت: سازمان اوقاف در سال های قبل در امور خیریه کمتر ورود داشته و با تدبیر حجت الاسلام دکتر خاموشی در این زمینه در حال فعالیت مضاعف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در کشور اسلامی و انقلابی ما کار خیر بسیار اتفاق می افتد، گفت: انجام امور خیریه فرا قشری، فرادینی و فرا جغرافیایی است و هرکسی با هر مرامی طبق فطرت علاقه به کار خیر دارد.
وی خاطرنشان ساخت: طبق مبانی دینی و اسلامی که در اختیار داریم، سازمان اوقاف یک نهاد دینی و خیریه است.
علیزاده به تعبیه مرکز امور خیریه در سازمان اوقاف در دوران تصدی دکتر خاموشی، گفت: اوج نمایش عمکرد این مرکز در مقابله با کرونا بود و با درخواست رهبر معظم انقلاب و ورود اوقاف در کنار مردم به عرصه مقابله با این بیماری، بسیاری از مشکلات کشور حل شد.
وی تاکید کرد: ترویج امر خیر و کمک به نیازمندان و جلب مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت تشکل های خیریه با رعایت عزت نیازمندان از دلایل تشکیل ستاد هماهنگی امور خیریه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به کثرت موسسات خیریه در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه فعالیت موسسات خیریه در کشور نظام مند نیست. و سازمان اوقاف ضمن کاهش تصدی گری خود در این امور به دنبال ایجاد وحدت رویه در فعالیت موسسات خیریه است.
حجت الاسلام علیزاده، کمک به نیازمندان در مقابله با کرونا، آزادسازی جرائم غیر عمد، کمک به دانش اموزان کم بضاعت، کمک به بیماران بیماریهای خاص و نیازمند دریافت هزینه دارو و درمان را بخشی از فعالیت های خیریه سازمان اوقاف در طول سال برشمرد و افزود: در سال ۹۷ مردم خیر گیلان ۳۸ میلیارد تومان در قالب کمک غی نقدی و تامین اقلام به ساخت وساز بقاع متبرکه کمک کردند.
در ادامه هر یک از حاضرین در جلسه در خصوص راهکارهای عملیاتی نمودن ستاد هماهنگی امور خیریه در گیلان بیاناتی داشتن