احیای ۴۲۷ هکتار از آب بندان های رشت در راستای مدیریت منابع آب کشاورزی
احیای ۴۲۷ هکتار از آب بندان های رشت در راستای مدیریت منابع آب کشاورزی
دکتر مومنی زاده شخم زمستانه را از برنامه ها و اقدامات خوب جهاد کشاورزی در راستای مدیریت منابع آب کشاورزی برشمرد و از این اداره خواست: با اطلاع رسانی مناسب، کشاورزان را به انجام شخم زمستانه تشویق کنند.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم اقدام به موقع در جهت تامین منابع آبی مطمئن در فصل کشاورزی پیش رو، اظهار داشت : در همین راستا ۴۲۷ هکتار از آب بندان های شهرستان رشت ساماندهی و احیاء شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت، دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه شورای آب کشاورزی این شهرستان با اشاره به تاثیر کشاورزی در رونق اشتغال و درآمد سرانه در سطح استان، افزود: معیشت و زندگی بخش زیادی از مردم استان گیلان از طریق کشاورزی تامین می شود که نشان از اهمیت این موضوع برای گیلانی ها است.

وی با بیان اینکه توجه جدی به مباحث کشاورزی و حمایت از رشته های مختلف آن باید در اولویت کاری همه مسئولین استان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در همین راستا نقش آب و توزیع آن در زراعت برنج که عمده کشاورزی شهرستان رشت را به خود اختصاص داده است می تواند بسیار محوری و تعیین کننده باشد.

رئیس شورای آب کشاورزی شهرستان رشت با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق متولیان آب کشاورزی برای فصل کشاورزی پیش رو، اظهار داشت: مسئولان مربوطه از قبیل جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، آبیاری با مدیریت و نظارت بخشداران و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی از هم اکنون باید زمینه لازم در راستای تامین منابع آبی مطمئن را فراهم نمایند.

فرماندار مرکز استان با تقدیر از اقدامات خوب جهاد کشاورزی شهرستان در این راستا، گفت: خوشبختانه در فصل کشاورزی گذشته سال آبی خوبی را پشت سرگذاشتیم و امیدوارم با اقدامات و برنامه ریزی به موقع، در فصل کشاورزی پیش رو نیز با مشکلی مواجه نشویم.

دکتر مومنی زاده شخم زمستانه را از برنامه ها و اقدامات خوب جهاد کشاورزی در راستای مدیریت منابع آب کشاورزی برشمرد و از این اداره خواست: با اطلاع رسانی مناسب، کشاورزان را به انجام شخم زمستانه تشویق کنند.

وی احیای آب بندان ها را از دیگر اقدامات مناسب جهت مدیریت منابع آب کشاورزی دانست و گفت: در همین راستا جهاد کشاورزی و آب منطقه ای نسبت به ساماندهی و احیای ۴۲۷ هکتار از آب بندان های شهرستان اقدام نموده است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تجهیز و نوسازی زیرساخت های کشاورزی، افزود: باید اقدامات در حوزه بهبود زیرساخت ها همچنان به عنوان یک اولویت در راستای تامین منابع آبی مطمئن دنبال شود.

دکتر مومنی زاده مدیریت و نظارت بخشداران بر حوزه مدیریت منابع آبی در بخش ها را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و از بخشداران تابعه شهرستان رشت خواست: با تشکیل جلسات متناظر در سطح بخش ها از هم اکنون نسبت به تصمیم گیری و اقدام به جا در حوزه مدیریت آب کشاورزی اقدام کنند.

وی ادامه داد: بخشداران همچنین نظارت بر روند توزیع کود کشاورزی را نیز در دستور کاری خود قرار دهند تا با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، در زمان مقرر توزیع کودهای کشاورزی صورت پذیرد.