احداث كابل خودنگهدار در مناطق كم برخوردار با اعتباری بیش از ۲۴۶۰ میلیون ریال
احداث كابل خودنگهدار در مناطق كم برخوردار با اعتباری بیش از ۲۴۶۰ میلیون ریال
شرکت توزیع برق گیلان

گیرا آنلاین_دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان از احداث بیش از ۲۰۰۰ متر کابل خودنگهدار دو منطقه کم برخوردار و روستایی شهرهای کوچصفهان و تولم شهر خبر داد.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت پذیرفته و به همت ۵ اکیپ عملیاتی، در منطقه لاله دشت کوچصفهان ۱۰۳۳ متر شبکه فرسوده با اعتباری معادل ۹۶۰ میلیون ریال با کابل خودنگهدار جایگزین شد.
هنرمند گفت: در روستای گلاب خواران بخش تولم شهر نیز ۱۰۰۰ متر کابل خودنگهدار با زحمات ۵ اکیپ اجرایی با اعتباری بیش ۱۵۰۰ میلیون ریال احداث شد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن بازدید میدانی از اجرای پروژه ها در شهر کوچصفهان اعلام داشت: در سال ۹۹ در مناطق شهری و روستایی کوچصفهان ۳۲ کیلومتر  کابل خودنگهدار با اعتبار ۵۱ میلیارد ریال و در سالجاری نیز تا کنون بیش از ۱۱ کیلومتر شبکه فرسوده با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال با کابل خودنگهدار جایگزین شد.
وی افزود: طی دو دهه اخیر در استان گیلان شاهد بارش های سنگین برف و سایر بلایای طبیعی بوده ایم که خسارات عمده ای به شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان وارد شد و موجبات فرسودگی حجم بالایی از شبکه های توزیع برق را فراهم آورد.
هنرمند تاکید کرد: از ابتدای سال گذشته از آغاز سال گذشته به منظور پایداری شبکه و تامین انرژی برق مشترکین در سطح استان گیلان اجرای دو طرح جهادی تبدیل شبکه فرسوده مسی به کابل خودنگهدار و طرح افزایش تاب آوری با جدیت درحال اجرا است تا تمام مردم شریف استان بتوانند از برقی مطمئن و پایدار بهره مند شوند.