اگر ما می خواهیم شهری به مراتب آبادتر داشته باشیم بهتر است نوع نگاهمان به شهرداری، شهر و شهروندان را عوض کنیم و بیشتر به منافع شهر توجه داشته باشیم.

گیرا آنلاین- سازمانها و ادارات مختلف شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز با مسئولیت سنگین تری را بر عهده گرفته اند که این بار سنگین مسئولیت در شرایط دشوار اقتصادی، بیش از هر زمان دیگر، سخت، دشوار و آزاردهنده است.
بدون شک همه می پذیرند که اداره یک شهر موضوعی مختص به یک نهاد، سازمان یا اداره نیست بلکه همراهی و تعامل همه دستگاه ها و شهروندان با این ادارات را مطلبد.
همزیستی در شهری سالم با مشکلاتی به مراتب کمتر، مستلزم فعالیت موثر همه کنشگران اجتماعی از جمله رسانه های گروهی است.
نشست شهردار رشت با پیشکسوتان مطبوعات استان نشان داد که شهرداری نیازمند است در کنار همه نقدهایی که می بیند، کمبودها و کاستی هایی که روی آنها تاکید می شود، علاقه مند است انعکاس مطلوب حاصل تلاشها و زحمات پرسنل خود را نیز به گونه ای در رسانه ها شاهد باشد.
شهرداری امیدوار است به گونه ای منصفانه تلاش و کوشش زایدالوصف آنها در جهت توسعه، عمران و آبادانی شهر از طریق رسانه های گروهی پیش چشم مردم و شهروندان قرار گیرد.
بی تردید گفتن یک خسته نباشید و یا دست مریزاد در کنار انتقادات و نقدهایی که صورت می گیرد، می تواند روح و انرژی تازه ای در تک تک همکاران شهرداری بدمد و آنها را برای ارائه خدمات بهتر، با انگیزه ای بیشتر، آماده کند.
آنچه شهرداری از مطبوعات انتظار دارد این است که نمایانگر منصفانه خدمات باشند و گرنه خردگیری و بیان ایرادات هر کار کوچک و بزرگ به واقع کاری دشوار نیست.
اگر ما می خواهیم شهری به مراتب آبادتر داشته باشیم بهتر است نوع نگاهمان به شهرداری، شهر و شهروندان را عوض کنیم و بیشتر به منافع شهر توجه داشته باشیم.
علیرضا قانع