آغاز واکسیناسیون ۸۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی مرکز استان
آغاز واکسیناسیون ۸۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی مرکز استان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت،

گیرا آنلاین– فرماندار رشت از آغاز واکسیناسیون ۸۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی شهرستان مرکز استان خبر داد.

 علی فتح اللهی شامگاه دوشنبه در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا ویروس رشت اظهار کرد: در رعایت محدودیت ها و توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا نباید سهل انگاری شود همه موظف به رعایت توصیه ها هستند.

فرماندار رشت با بیان اینکه همه ما بایستی قدر امنیت و سلامت را داشته باشیم، افزود: کرونا یک تلنگر بسیار بزرگی به همه ما زد که قبل آن به خیلی از موارد ساده نگاه می کردیم.

وی در ادامه اذعان داشت: با بحران کرونا اکنون متوجه شدیم راحت نفس کشیدن یعنی چه؟، دید و بازدید و کنار خانواده و والدین بودن چه نعمت عظیمی بود که داشتیم.‌

فتح اللهی با اشاره به شیوع سراسری بیماری کرونا در طی یکسال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته روزانه در هر یک از شهر ستان های استان ده ها نفر را از دست می دادیم و این آمار ترس بزرگی را در جامعه ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: بحران کرونا ویروس همه فعالیت ها را مختل کرد و مشکلات معیشتی و اقتصادی را برای کل جامعه و دنیا به وجود آورد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اتفاق بسیار بزرگ انتخابات را در خرداد ۱۴۰۰ در پیش داریم، گفت: نگاه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به انتخابات سال آینده ایران است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان انتخابات را نماد مردم سالاری دینی عنوان و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همواره در همه انتخابات حضور گسترده داشته و دارند اما مخالفان ، دشمنان و معاندان نظام از حضور حداکثری مردم نگران هستند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی برای دلسردی و ناامیدی مردم تلاش می کنند ، خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم تا دشمنان در برنامه های خود موفق شوند.

علی فتح اللهی با تاکید بر تلاش های سراسری جهت مقابله با بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: با مشارکت مردم، هدایت مقام معظم رهبری و فعالیت چشم گیر کادر درمان و دیگر مسئولان نظام خوشبختانه توانستیم بحران کرونا را در کشور کنترل کنیم.

فرماندار رشت به تزریق واکسن کرونا اشاره و اظهار داشت: دوزهای واکسن به مقدار لازم وارد کشور شده است و بین همه استان ها توزیع می شود و از فردا شاهد آغاز واکسیناسیون ۸۰۰ نفر از سالمندان تحت پوشش بهزیستی خواهیم بود.

وی با اشاره ظرفیت علمی دانشمندان ایرانی، تصریح کرد: در داخل کشور نیز سعی بر این است که تولیدات واکسن کرونا را افزایش دهند.

فرماندار رشت ادامه داد: در همه حال بایستی پروتکل های بهداشتی و هشدارهای وزارت بهداشت جدی گرفته شود زیرا هرگونه عادی انگاری وضعیت را بحرانی خواهد کرد.‌

وی با اشاره به پیک سفر و تعطیلات عید نوروز، افزود: از سراسر ایران تقاضای برگه تردد در استان را داریم. مردم یک سال سفر نرفتند پس بایستی در سال جدید بسیار مراقب باشیم.

رییس ستاد مقابله با کرونا شهرستان رشت به بازار روزهای آخر سال پرداخت و تاکید کرد: ممنوعیت تردد ۹ شب تا ۳ صبح پا برجاست لذا خواهشمندیم مردم مدیریت داشته و خرید در بازار و خیابان را به آخرین ساعات ترافیکی موکول نکنند و از تجمع بپرهیزند.‌