گیلان جایگاه سومی نظارت و بازرسی از وضعیت بازار در کشور دارد
گیلان جایگاه سومی نظارت و بازرسی از وضعیت بازار در کشور دارد
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تشکیل ۶۶۰ پرونده تخلف در یک ماه گذشته، گفت: بر اساس ارزیابی وزارت صمت، از نظر نظارت و بازرسی از وضعیت بازار گیلان رتبه سوم کشور را دارد.

گیرا آنلاین– رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به تشکیل ۶۶۰ پرونده تخلف در یک ماه گذشته، گفت: بر اساس ارزیابی وزارت صمت، از نظر نظارت و بازرسی از وضعیت بازار گیلان رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ فرهاد دلق پوش با اشاره به برخورد با واحدهای متخلف و انجام بازرسی‌های مستمر، اظهار کرد: در یک ماه گذشته شش هزار و ۲۹۴ واحد صنفی بازرسی شده‌اند.

وی با بیان اینکه جایگاه سومی استان گیلان در نظارت و بازرسی از وضعیت بازار در کشور، افزود: در این مدت ۶۶۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مجموع جرایم تخلفات شش میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال است، گفت: استان گیلان در این بخش نیز جایگاه نخست کشور را دارد.

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر قیمت تخم مرغ دچار نوسان بود، اضافه کرد: هم اکنون نرخ مصوب تخم مرغ توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور؛ به ازای هرکیلو۱۴هزارتومان درب کارخانه اعلام شده است و همه ملزم به رعایت آن هستند تا با هزینه حمل(۱۰درصد) به قیمت مناسب تر به دست مصرف کننده برسد. که نظارتها در این مورد تشدید خواهد یافت.

دلق پوش با بیان اینکه با واحدهای متخلف به شدت برخورد خواهد شد، گفت: در صورت مشاهده گرانفروشی، کم فروشی، کاهش کیفیت و قاچاق کالا و به ویژه در زمینه آرد و نان نظارت‌ها تشدید و برخورد قاطع با متخلفان خواهد شد.