باید توجه بیشتری به حاشیه‌نشینی و محلات کم برخوردار انجام شود
باید توجه بیشتری به حاشیه‌نشینی و محلات کم برخوردار انجام شود
اقدامات لازم برای پرداخت حقوق و مزایای نیروهای شهرداری انجام شود

گیرا آنلاین– به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت،  در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت، فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س)، گفت: این روز به نام تکریم مادران و همسران شهدا نام نهاده شده است. مستحضر هستید همسران و مادران شهدا حق زیادی بر گردن ما دارند و نماد مقاومت و از جان گذشتگی برای ما هستند.

وی همچنین با ابراز گلایه از طولانی شدن روند چاپ کتاب خاطرات مادران شهدای رشت، گفت: شهرداری در این زمینه کار خود را انجام داده است و می‌بایست سایر سازمان‌ها نیز در این زمینه مسئولیت‌های مربوط به خود را انجام دهند تا این کتاب هرچه سریع‌تر به چاپ برسد.

 شیرزاد با بیان اینکه باید توجه بیشتری به حاشیه‌نشینی و محلات کم برخوردار انجام شود، گفت: باید در بودجه سال آتی به این موضوع توجه بیشتری شود. می‌بایست مباحثی همچون فاضلاب، بهداشت و… توجه ویژه‌ای به محلات کم برخوردار شود.

عضو شورای شهر رشت تأکید کرد: شیوه‌نامه تعیین و تکلیف زمین‌های نسقی در حال تدوین است و با همکاری دستگاه قضایی امیدواریم بتوانیم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم. بحث استحکام بنا برای ما مورد توجه است و باید اصول شهرسازی رعایت شود و می‌بایست حقوق مردم را مورد توجه قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آسفالت معابر شهر رشت، گفت: به دلیل برودت هوا آسفالت معابر شهری به‌سختی انجام می‌شود و شهرداری رشت می‌بایست برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آتی برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد.

شیرزاد با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر رشت، اذعان داشت: شرایط فضای سبز شهر رشت مناسب نیست و انتظار می‌رود در بودجه سال آتی شهرداری رشت به‌صورت ویژه به موضوع فضای سبز توجه شود. همچنین می‌بایست به بحث کارگران شهرداری در حوزه فضای سبز نیز توجه کنیم، در بحث پیمانکاران باید بررسی لازم انجام شود، اگر قرار است نگهداری انجام نشود این کار به شهرداری واگذار شود، بخصوص آنکه کارگران از بابت دریافتی خود از پیمانکاران گلایه دارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تا به امروز بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری رشت به دست وی نرسیده است، تأکید کرد: برگزاری جلسات منظم تلفیق برای بررسی بودجه ۱۴۰۰ مورد تأکید بنده است تا زمان‌بندی ۱۵ اسفند را از دست ندهیم.

وی تصریح کرد: مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و بند «و» باید مورد پیگیری قرار گیرد. آرای ماده صد که برای ادارات دولتی صادر شده است باید به نتیجه برسد. با توجه به زمان اندک باقی‌مانده به پایان سال می‌بایست اقدامات لازم را انجام دهیم تا حقوق و مزایای کارگران و نیروهای شهرداری تا پایان سال پرداخت شود.

شیرزاد در پایان بر آذین‌بندی مناسب در ایام‌الله دهه فجر و ایام نوروز ۱۴۰۰ در سطح شهر رشت تأکید نمود.